Sylie
Last Activity:
Apr 3, 2020 at 12:39 AM
Joined:
May 3, 2018
Messages:
797
Likes Received:
367
Trophy Points:
63
Articles:
1
Media:
11
Albums:
1
Gender:
Female
Birthday:
April 9
Location:
SE Iowa
Occupation:
Medicinal Herbalist

Sylie

Super Moderator, Female, from SE Iowa

Staff Member
Sylie was last seen:
Apr 3, 2020 at 12:39 AM
    1. DuckRunner
      DuckRunner
      it was hilarious when your daughter said the chicks stopped looking ugly (I feel for them, I have spots lol) and look like real chickens haha
      1. Sylie
        Sylie
        yeah lol I laughed when she said that. why do you have spots?
        May 29, 2018
    2. DuckRunner
      DuckRunner
      Noooo this conversation is awesome! I just meant the wattle photo situation was a palaver
      1. Sylie likes this.
      2. Sylie
        Sylie
        aaah gotcha lol I thought maybe I said something wrong lol I've been looking at everything and was thinking "hmm what did I say?"
        May 29, 2018
        DuckRunner likes this.
    3. DuckRunner
      DuckRunner
      pa·lav·er
      pəˈlavər,pəˈlävər/
      noun
      noun: palaver
      1.
      prolonged and idle discussion.
      "an hour of aimless palaver"
      synonyms:
      fuss, commotion, trouble, rigmarole, folderol;
      1. Sylie likes this.
      2. Sylie
        Sylie
        interesting, I looked it up on Miriam webster and it said Definition of palaver
        1 a : a long parley usually between persons of different cultures or levels of sophistication a palaver between foreign ministers
        b : conference, discussion a palaver between union leaders
        2 a : idle talk Cut the palaver and get down to business.
        b : misleading or beguiling speech Don't get taken in by the candidate's palaver.
        May 29, 2018
      3. Sylie
        Sylie
        so I figured it must have to do with a conversation lol
        May 29, 2018
    4. DuckRunner
      DuckRunner
      I can't find the pic of my wattle baby on the laptop, so I am posting the photo on the phone to here then I can post it to you. What a palaver!
      1. Sylie likes this.
      2. Sylie
        Sylie
        palaver?
        May 29, 2018
        DuckRunner likes this.
    5. DuckRunner
      DuckRunner
      I understand your pain. (continues to wipe poo from the floor)
      1. Sylie likes this.
      2. Sylie
        Sylie
        hahaa!
        May 29, 2018
    6. DuckRunner
      DuckRunner
      Yeah. YEP, I DISCOVERED THEM! i'll try to post a pic on a thread.
      1. Sylie likes this.
      2. Sylie
        Sylie
        Can't wait to see them!
        May 29, 2018
        DuckRunner likes this.
    7. DuckRunner
      DuckRunner
      Nothing much, going bonkers with this sketchy VPN (wipes sweat from forehead). My gosling is getting baby wattles though! How are you?
      1. Sylie likes this.
      2. Sylie
        Sylie
        I can't imagine the frustration with the VPN. BABY WATTLES! awwww!! gotta clean the d'Uccle pen today *sigh*
        May 27, 2018
    8. DuckRunner
      DuckRunner
      Okay!
      Also good morning! (Bad breath lol)
      1. Sylie
        Sylie
        lol good morning to you too. What are you up to today?
        May 23, 2018
        DuckRunner likes this.
    9. DuckRunner
      DuckRunner
      Hello! I’m back!
      1. Sylie likes this.
      2. Sylie
        Sylie
        Hi! Welcome Back! I just woke up, have to go let the girls out of their coops and feed the animals, I'll be back after bit!
        May 23, 2018
        DuckRunner likes this.
    10. DuckRunner
      DuckRunner
      I have to go to bed now, I’ll reply Tomorrow! Sorry!
      1. Sylie
        Sylie
        Oh no problem, gotta get your sleep! Sleep well, talk to you soon!
        May 22, 2018
        DuckRunner likes this.
    11. DuckRunner
      DuckRunner
      Hello! How is Opal and Genevieve?
      1. Sylie
        Sylie
        They're fine, out growing their grow out pen, I'm going to build them something this weekend, had to wait for payday to get supplies lol. I think they are both roos though :( big sad face.
        May 22, 2018
    12. DuckRunner
      DuckRunner
      Yep! Feathery bums now! Booted bantams (mille fleur) are one of my favourite chickens, i love bantams and fluffy faces! I haven't heard of a porcelain chicken, but i googled it and they are soooooooooooooooooooooo fluffy on their faces!!! (sorry for using '!' too much lol)
      1. Sylie
        Sylie
        I'm really not fond of the feathered legs/feet. those feathers do not stay clean & pretty, they look like matted sticks coming out of their legs lol. Pics on the net are bathed, groomed show birds I guess. lol I have a thing with the "!!" also, so np there!
        May 14, 2018
        DuckRunner likes this.
    13. DuckRunner
      DuckRunner
      Genevieve and Opal (temporarily lol) are so fluffy too! wow, they will grow up into such beautiful chickens! good luck with them! Also, I think Opal is a suitable name for a rooster, but it's your decision for his name. :)
      1. Sylie likes this.
      2. Sylie
        Sylie
        They aren't fluffy anymore :( They are almost 5 weeks now. I decided to keep their names. I can't wait to see their adult colors and patterns. it's good to see that you had a chance to pop in and will look forward to chatting again!
        May 12, 2018
        DuckRunner likes this.
    14. DuckRunner
      DuckRunner
      Hi! welcome to chickenforum! sorry i couldn't welcome you when you joined, i have a VPN issue :( adorable chicks! do they have names?
      1. Sylie
        Sylie
        Hi! Thank you :) I understand your VPN issues, it's no problem. Ty, They are pretty cute for sure. Yes, the mille fleur is named Genevieve and the porcelain is named Opal. I am considering a new name for Opal now that she turned out to be a cockerel but he seems to know his name so I may keep it as it is.
        May 8, 2018
  • Loading...
  • Loading...
  • About

    Gender:
    Female
    Birthday:
    April 9
    Location:
    SE Iowa
    Occupation:
    Medicinal Herbalist

    Signature

    I have 2 Barred Rocks,
    2 khaki Campbell ducks,
    1 cayuga duck,
    2 Blue Jersey Giants
    2 Silver Laced Wyandottes
    1 psychotic wolf mix with German shepherd, rottweiler, doberman, husky,
    7 indoor cats, (2 are mine, 2 are my daughter's, 2 are family and 1 is my son's) a white dove,
    1 rainbow danio fish 1 turtle that belongs to my daughter.
  • Loading...
  • Loading...
  • Loading...